code atas

Bercuti Di Krabi Dengan Kereta

Malas nak ke pantai atau pulau. Kami singgah dulu di Emerald Pool.

Trip To Thailand Memandu Kereta Ke Krabi

Pengalaman bercuti ke Krabi Thailand - Day 2 Part 1.

. Saya tak terkejut kereta kancil saya dapat menghabiskan perjalanan sejauh 1700km selama 4 hari dengan membawa muatan penuh ketika musim panas kerana segala persiapan untuk perjalanan jauh telah dibuat. Percutian ni tak lah dirancang sgt. Ini kali ke 2 penulis ke krabi.

Baru tengok kat drama Tuan Anas Mikael macamanalah saya tersuka tuan tu kan. Krabi terkenal dengan makanan yang lazat dan pulau yang cantik. Mudahlah kalau nak window shopping kan jalan kaki aje.

Kecuali night market tu. Kuala Lumpur - Hat Yai - Krabi Perjalanan aku bermula dengan bertolak dari Setia Alam ke Putrajaya pada jam 800 pagi. Singgah di Taiping untuk bermalam kerana kami akan bertolak awal pagi Jumaat.

Jika korang pergi bulan May hingga August keadaan laut agak bergelora dan cuaca selalu hujan. Anda boleh memandu kereta sendiri atau menaiki bas hamupun kereta api untuk ke Krabi. Bercuti ke Krabi Thailand lagi Salam.

Kali ni nak. Sekali dah memandu. Selain daripada tempat menarik Krabi tidak kurangnya dengan aktiviti yang menarik juga aktiviti seperti island hopping ATV di hutan simpanan merendam di air kolam panas dan zipline merupakan pelbagai aktiviti yang paling disukai ramai semasa melancong di Krabi.

Sampai di krabi kami banyak habiskan masa di hotel untuk menggunakan kemudahan yang ada. Masih diberi kesempatan utk aku berkongsi pengalaman aku bercuti ke pantai Ao Nang Krabi bersama isteri tercinta dan kakak ipar serta suaminya baru2 ini. Selalu tengok kat tv dan newsfeed FB je tengok orang bercuti kat pantai cantik.

Segala info yang diberikan adalah validsah pada masa perjalanan yang dimaklumakan sahajaso rajin2 kan diri semak maklumat TERKINI sebelum bercuti k. Bercuti di KRABI Thailand Part I. Untuk pengetahuan korang bulan November ke March adalah peak season di Krabi pasal keadaan laut yang tenang dan jarang hujan.

6Tour guide tak perlu pun memandangkan Krabi ni tak lah besar mana pun dan semua aktiviti dapat dilakukan sendiriPeta boleh minta dari pihak hotelkedai aktiviti-aktiviti sangat banyak sekitar hotel dan uptown Pantai Ao Nang. Halloooo Kami dalam perjalanan ke Krabi. Oklah jom check in hotel bajet di Hotel Samila Alor Setar yang terletak bertentangan dengan Central.

Muka sememehhh on the way balik hotel selepas sepanjang hari pakai baju basah T__T. Bagi anda yang ingin bercuti ke luar negara dengan bajet yang murah Krabi salah satu destinasi pilihan ideal untuk anda bercuti. Anda boleh ke sini menggunakan pengangkutan darat.

Aku dan Suraya menaiki kereta comelku ke rumah Suhaida di Presint 9. Servis berkala penghawa dingin brek lampu dan tayar semuanya telah diperiksa dengan rapi. Kalau pakej island hoping semua tu pulak mmg ada pengangkutan diorang dah sediakan siap2.

Percutian Ke Ao Nang Krabi Thailand. 21-24 Ogos 2014. Sbb hotel yg saya duduk tu mmg takde kawasan letak kereta.

Bercuti di krabi part 1. Bulan sesuai dan terbaik untuk bercuti di Krabi adalah di antara November dan. Bercuti di KRABI Thailand Part II.

940 pagi ERL tiba dan kami menuju ke Stesen Salak Tinggi. Pada awal bulan May penulis dan keluarga bercuti ke Krabibawak kereta sendiri. Ohhh lain ceritanya kalau ada plan nak ke Emerald Pool tu semua.

Memilih resort penginapan semasa bercuti bersama anak-anak tentunya tidak sama dengan memilih lokasi percutian bertema kegembiraan seperti taman tema untuk kepuasan anak-anak kecil. 5 Di lampu isyarat biasanya kita boleh terus membelok ke kiri jika selamat. 6 thoughts on Bercuti ke Krabi dengan kereta Day 2.

Aku park kereta di sekolah presint 9 dan kakak Suhaida menghantar kami ke Stesen ERL transit ke KLIA. Tapi sbnar nya most of the place tu mcm reachable dengan jalan kaki je kot. Percutian anda di Langkawi takkan lengkap tanpa menaiki Langkawi SkyCab yang terkenal di dunia.

Pada peringkat awalnyahanya aku dan isteri yang rancang nk p. Bercuti ke krabi dengan kereta day 2. Jadi kami terus aje cari hotel di Alor Setar setelah masing-masing kepenatan berjalan dan jemu duduk dalam kereta.

Sebab yang lalu dah pergi. Sambungan dari entry Phi Phi Island oleh disebabkan petang masih muda sebab kitorang sampai depan lobby hotel dalam pukul 4 lebih jadi kitorang cadang nak beramah mesra dan tanya-tanya dulu harga pakej. 7Pakaian bawak yang simple2xJangan terlalu tebal kerana cuaca di sana sangat panas.

Rasa tak percaya pun ya betul ke nak ke Krabi ni. Entry kali ini saya nak share trip percutian 4 hari 3 malam ke Krabi Thailand pada 21 - 24 Ogos 2014percutian berdua dengan husband yang sangat menarik dan memuaskan. Haaa tu ok rasanya kalau sewa.

So harga hotel memang sangat murah dan pakej ke pulau boleh di-cancelkan bila bila masa. Perjalanan dari Danok ke Krabi ambil masa 5 jam Dari Danok ke Krabi perjalanan mengambil masa 5 jam dengan kelajuan sekitar 80 - 90 kmh. Cakap kat suami macam ni ke Krabi bang.

Bercuti ke Krabi dengan kereta Day 1 Read.

Trip To Thailand Memandu Kereta Ke Krabi

Trip Ke Krabi Dengan Kereta Part 2 Pengedar Shaklee Kedai Vitamin Bandar Baru Bangi

Percutian Ke Krabi Thailand Damia Amalin

Pasangan Ini Travel Ke Krabi 4h 3m Dengan Bajet Rm800 Je Korang Pun Boleh Kalau

Last Minit Bercuti Ke Krabi Sangat Berbaloi

You have just read the article entitled Bercuti Di Krabi Dengan Kereta. You can also bookmark this page with the URL : https://marcaxmckinney.blogspot.com/2022/07/bercuti-di-krabi-dengan-kereta.html

0 Response to "Bercuti Di Krabi Dengan Kereta"